26 Şubat 2013 Salı

Okudum Bitti #2 Müjdelenen Komutan Fatih Sultan Mehmet Han



Kitap Adı: Müjdelenen Komutan Fatih Sultan Mehmet Han
Yazar: Mustafa Şahin
Yayınevi: Çınaraltı
Baskı: 2012

Fatih Sultan Mehmet’in hayatını her yönü ile anlatan tarihi bir kitaptı. Doğumundan ölümüne kadar yaşadıkları, karşılaştıkları, özellikleri gerekli olabilecek her şey vardı bu kitapta. Yazarın anlatış biçimi beni tarihin o dönemlerine taşımak için yeterli oldu.

Özellikle İstanbul’un Fethi tek kelimeyle muhteşemdi. İstanbul ile ilgili ne kadar az bilgim olduğunu bir kez daha fark etmiş oldum. Ben tarihi konuları seven bir insan olduğumdan benim için biçilmiş kaftandı. Bir de Fatih’in 21 yaşında bu kadar şeyi yapmış olması, benim kendimi sorgulamama neden oldu. Çünkü ben de 21 yaşındayım. Farkındalık yaratan bir kitap oldu benim için anlayacağınız.

Kitaptaki bir olay ise özellikle dikkatimi çekti.
Fatih, perişan halde huzuruna çıkarılan keşişe sorar:
“Orada ne arıyorsun, seni oraya kim hapsetti?” Keşiş:
“Kuşatma hazırlığınız esnasında imparator, beni çağırtıp İstanbul’u Türklerin alıp alamayacağını bildirmem için remil atmamı söyledi. Remilde İstanbul’un elinize geçeceğini söylemem üzerine, imparator kızarak beni buraya hapsetti.” Bunun üzerine Fatih:
“İstanbul’un bizim elimizden çıkıp çıkmayacağına dair de remil atabilir misiniz?” deyince keşiş remil atar ve şöyle söyler:
“İstanbul, sizin elinizden harp ve darp ile çıkmayacak. Ancak öyle bir zaman gelecek ki elinizdeki emlak ve arazi azalacak, bu suretle İstanbul Türk malı olmaktan çıkacak. “
Fatih ellerini semaya kaldırır:
“Fethettiğim yerleri ecnebilere satanlar, Allah’ın gazabına uğrasınlar.” Diye beddua eder.

Bu kitap için de sözüm bu kadar. Tavsiye eder miyim evet. Bir de bu kitabı okuduktan sonra Fetih 1453 filmini izlerseniz değmeyin keyfinize :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...