26 Şubat 2013 Salı

Roaccutane Tedavisi


Roaccutane tedavisi çoğu insanın kulağına korkutucu gelir. Bunun doğruluğu kişiye göre değişmektedir. Bu tedaviye üniversite 1.sınıfta başlamıştım. Benim için öyle ahım şahım zor değildi ama cefasını çektim. Ama gülü seven dikenine de katlanacak ne yapalım.

Şimdi kısaca tedaviyi ve yaşadığım olumsuzlukları anlatayım ondan sonra cefanın sonundaki sefayı söyleyeyim.

Öncelikle bu tedaviyi alabilmeniz için kan testleri yapılıyor. Kan değerlerinizde var olabilecek olumsuzluklar bu tedaviyi almanıza engel teşkil edebiliyor. Kan değerleriniz normal ise tedaviye başlanırken imza alınıyor sizden(18 yaşından küçükseniz ailenizden). Genellikle her ay olmak suretiyle bu kan testi ve imza işlemi tekrarlanıyor. İlacın bazı kan değerlerine yan etkisi olabiliyor bu da aylık kontrolü zorunlu kılıyor.

İlaç kilo ile orantılı dozajda veriliyor. Benim o dönem kilom 45’ti(hala öyle aslında) ve bana aylık 20mg başlandı. Bazı dönemler 30mg’a çıkarıldı. Toplam dozu tamamlayana dek bu böyle sürüyor. Benimki bu yüzden 10 ay civarı sürmüştü.



Tedavi bitene dek bazı besinlerden uzak kalabiliyorsunuz ama benim buna uyduğum pek de söylenemez J Günlük temizlik rutininizi doktorun verdiği ürünlere göre yapıyorsunuz. Bu cildinizin tahriş olmaması için özellikle önemli.

Bu tedavi sürecinde hastalar ikiye ayrılıyor. Benim gibi hafif sivilceler ile atlatanlar ya da yaraya dönen ağır sivilcelerle atlatanlar. Ağır sivilceden kastım yüzünüzde büyük sivilceler, yaralar oluşabiliyor ama bu doğal bir şeymiş tedavide. Bunların yanında cildinizde aşırı bir kuruma oluyor ki dudaklar ve burun içleri bundan nasibini fazlasıyla alıyor. Benimkiler kanıyordu mesela. Bu hassasiyeti azaltmak için de önerilen krem, lip balmları kullanabilirsiniz.

Sırt, bel ağrıları gibi etkileri var. Evet ben de yaşadım ama dayanılmayacak kadar kötü değildi benimkiler.

Bir de hamilelik olayı var. Bu tedaviyi alıyorsanız kesinlikle hamile kalmamanız gerekiyor tedavi süresince. Yoksa bebekte deformasyonlar meydana geliyor.

Ve gelelim en önemli iki şeye. Başladıktan sonra tedaviyi doktor aksini demediği sürece kesinlikle bırakmayın emeklerinize yazık olur. Mutlaka dozu tamamlamaya çalışın. Bir de sivilce, akne ya da neyden müzdaripseniz ellerinizle sıkmayın, kaşımayın, yolmayın. İzi kalıyor. Bir de bu izlerle uğraşmak zorunda kalırsınız.

Ayrıca bu tedavi garantili değil. Benim sivilcem çok nadir çıkıyor önceden bahsettiğim gibi ama bazı arkadaşlarda sivilceler tekrar eski haliyle geri gelmiş.
Demek ki bünyeden bünyeye değişiyor. O yüzden tedaviye karar verirken iyi düşünün. Ve gerçekten buna ihtiyacınız yoksa bu yola girmeyin.

Aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Konu ile ilgili sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.


Dikkat : Resim internetten alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...