4 Mart 2013 Pazartesi

Her Şeyin Başı Sağlık #1

Gelin bugün size farklı bir konudan bahsedeyim. Sağlığın kıymetini hatırlamış olalım.
Ben bu sene tam da 14 Şubat'ta bir ameliyat geçirdim. Nedeni ise sağ yumurtalığımda oluşan çikolata kistiydi.
En başına gidersek yazın adet zamanımda aşırı sancılanma nedeni ile hastaneye kaldırıldım. Çekilen USG de o sıralar 4,5 cm olan bir kist ortaya çıktı. Doktorum kan testleri ile birlikte bu kistin hormon testlerini de yaptı ve yüksek olduğunu söyledi. Ameliyat yolu uzaktan uzaktan görünmüş oldu bana. 
Doktorum bulunduğu kurumda imkanların yeterli olmadığını, eğitim ve araştırma hastanesine gitmemin daha iyi olacağını söyleyerek bizi başka yere yönlendirdi.
Gittiğimiz eğitim ve araştırma hastanesinde ise bana bakan asistanlar yine ameliyat dedi. Tabi bu bize yetmedi ve aynı yerde doçent olan bir kadın doğum doktoruna göründük bu sefer.
Bu kez yeni doktorum kistin çikolata kisti olduğunu ama tekrarlayabileceği için almak yerine doğum kontrol hapı ile büyümesini durdurmanın daha mantıklı olduğunu anlattı bize. Biz de kabul ettik. 
Ağustos 7 de başladığım doğum kontrol hapını Şubat 13 e kadar kullandım.
Ablamın bir arkadaşına laf arasında durumumu anlattığımda bize yeni bir doktor önerdi. Kendi yeğenindeki yumurtalık kanserini tedavi eden bu doktorumuza ulaşmak kolay olmadı. Saatlerce ameliyattan çıkmasını bekledik 2 kez. Ama sonunda görüşüp derdimizi anlattık. 
Yeniden USG çeken doktorumun kistin ilaç tedavisine rağmen 5,5 cm'i geçtiğini ve acilen alınması gerektiğini söylemesi ile kendimi ameliyat için hazırlanırken buldum.
Üstelik ameliyatta yumurtalığımın alınma riski ortaya çıkmıştı. Düşünün daha 21 yaşındayım.
En sonunda ameliyata girdim, laparoskopik ameliyat oldum(kapalı ameliyat ama genel anestezi altında) ve doktorum ameliyatın gayet başarılı geçtiğini alınan kistin 6 cm(!) olduğunu söyledi. İlaç kullandık bu kadar büyüdü, kullanmasak ne olurdu kim bilir...
Şimdi dikişlerimin kendiliğinden düşmesini bekleyerek iyileşmeye devam ediyorum.
Ama doktorumun çok önemli bir uyarısı kulağıma küpe oldu.
***6 ayda bir doktora gidip kontrollerimi yaptıracağım. Bu kadar büyük bir kist bende tahminen 16 yaşlarında oluşmaya başlamıştır doktorun dediğine göre.

Ve işin komik tarafı doktor bana  bir an önce evlen, çocuk doğur dedi. Ancak o zaman risk ortadan kalkarmış.
Tabi şimdilik bunu yapamayacağım için dünyada, çikolata kisti tedavisindeki en önemli ilacı yazdı. Maalesef devlet ödemiyor ve 110 tl lik bir fiyatı var. En az 3 ay da kullanmak zorundayım. 

Uff ne uzun yazmışım. Buraya kadar okuduysanız yüreğinize sağlık. 
Lütfen siz siz olun 6 ayda bir mutlaka kontrollerinizi yaptırın.
Sağlıcakla kalın :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...