31 Mart 2013 Pazar

Okudum Bitti #9 Gölge ve Kemik


Bu kitabın yazısı nedense bir türlü yazılamadı tarafımdan.
Oysaki çok severek okumuştum.


Kitap Adı : Gölge ve Kemik
Yazar : Leigh Bardıgo
Yayınevi : Martı
Baskı : 2013

Hikayemiz aşağıda haritası görülen bir coğrafyada geçiyor. 
Ana karakterimiz ve aslında tüm olayların etrafında döndüğü kişi Alina adında bir kızımız.
Alina savaş zamanı yetim kalmış ve arkadaşı Malyen ile büyümüştür.

İnsanların kast sistemi gibi sınıflara ayrıldığı bir yerde Grisha adı verilen ve özel güçlere sahip kişiler küçük çocukları bazı sınavlardan geçirerek onların özel güçlerinin olup olmadığını öğrenmeye çalışmaktadır.
Alina ve Malyen bu sınavlarda özel bir güç sergileyememişlerdir ama gerçek aslında hiç öyle değildir.
Alina güçleriniz bastırmayı tercih etmiştir ta ki güçleri kendiliğinden ortaya çıkana dek.

Bu özel güçler Alina'yı bambaşka bir hayata sürükler.
Kral ve Karanlıklar Efendisi Alina'yı yanlarına alır ve özel eğitimlerden geçmesini sağlarlar.
Bu Alina için hiç kolay olmayacaktır, ayrıca Malyen'den de uzak kalacaktır.
Malyen'e yazdığı mektuplarına karşılık alamaz ve ümidini keser.

Bu sırada Karanlıklar Efendisi Alina'nın aklını başından almaya çalışır.
Karanlıklar Efendisi'ne göre Alina topraklarındaki kötü ve karanlık güçten kurtulmanın tek yoludur.
Alina'nın güçlerini en iyi duruma getirmek için aranan özel bir canlı ve onu arayan ekipte bulunan Malyen ile tekrar karşılaşan Alina kendine söz geçirmekte zorlanacaktır.

Yeni hayatının yalanlar üzerine kurulu olduğunu öğrendiğinde ise her şey daha tehlikeli bir hal alacaktır.


Bu kitapla ilgili daha ne anlatabilirim bilmiyorum.
Anlatacak şey çok ama spoil olmasından korkuyorum.
O yüzden mümkün olan en kısa sürede alın okuyun derim.

Yeni bir fantastik dünya olan bu kitabın tadı damağımda kaldı.
Serinin devamını sabırsızlıkla bekliyorum.

"Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim anlayabileceğim bir sesle, 'Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum,' dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...