9 Mayıs 2013 Perşembe

Okudum Bitti #16 Miras-Ruhlar Dehlizi


Ah ah bir seriyi daha tamamladım.
Lise 2.sınıfta başlamıştım miras serisine.
Eragon filmini izleyip kitapları olduğunu öğrenmem ile kitapçının yolunu tutmuş, ilk iki kitap olan Eragon ile Eldest'i büyük bir heyecan ile almıştım.
İki kitabı bitirmek sancılı bir bekleyişe neden olmuştu. 
3. Kitap Brisingr ben lise sondayken elime geçti. 
Her biri ayrı güzellerdi, böyle bir dünya ile tanışmak çok güzeldi.
Sonunda son kitap da çıktı ve aldım, okudum, şimdi yorum vakti.
Bu kitabı çok sevdim ve yorumun içinde spoil vermeden nasıl yazacağım bilmiyorum.
Ama kendimi tutmaya çalışacağım.


Kitap Adı : Miras - Ruhlar Dehlizi
Yazar : Christopher Paolini
Yayınevi : Altın Kitaplar
Baskı : 2012

Eragon İmparator'a karşı giriştiği savaşta Varden, Surda, cüceler, elfler, urgallardan oluşan orduya ile Uru'baen'a ilerlemektedir.
Son savaş hiç birine benzemeyecektir.
Her ırktan gelen canlılar tek bir kişiye Galbatorix'e karşı birleşmiştir.
Ama Galbatorix oturup bekleyecek bir insan olmadığını zaten göstermiştir.
Kendi emelleri uğruna süvarileri ve ejderhaları yok olmanın eşiğine getiren ve yüz yıldan fazla süredir sarayında güç toplayan bu adama karşı herkesin gücü yeterli gelecek midir?
Eragon, Saphira'nın yumurtasını bulup süvari olduğu ilk zamanlardaki gibi değildir.
Çok yol kat etmiş, çok savaş ve ölüm görmüştür.
Kendisini bekleyen nice maceralardan ve tehlikelerden ise habersizdir henüz.
Son savaş, son yıkım, son ölüm...
Her şeyin bir sonu vardır ve bu son yaklaşmaktadır.
Arya'ya karşı duyguları ile baş etmeye de çalışan Eragon verilmesi çok zor kararlar verecektir.
Değişmez denilen insanlar değişecek, imkansız denilenler olacak, ümit yok olmaya yüz tutmuşken yeniden canlanacaktır.
Başkaları uğruna kendini feda edecek kadar  fedakar ve yürekli canlılar ortaya çıkacaktır.
Şeytana tapanlar ile baş edilecektir.

Sonunda kederle dolduğum bir kitap oldu benim için.
Böyle biteceği aklıma gelmezdi.
Bazı şeylerin olacağını bilirsiniz ama bazılarını tahmin edemezsiniz.
İşte böyle bir kitaptı.
Kalın, kütük gibi ağır ama elimden düşmeyen bir kitaptı.

Bazı konular muallakta kaldı, merakımız giderilmedi.
Sanki devamı gelecekmiş gibi hissettirdi yazar.
Eragon, Saphira sizi çok özleyeceğim.

Yazımı yazarın deyişiyle bitirmek istiyorum.
" Se onr sverdar sitja hvass."

Alın okuyun bu seriyi pişman olmazsınız.


2 yorum:

  1. bi kitapçıda sadece brisingr ı bulmuştum. diğerleri yok diye almadım. ama merak ettiğim bi seri.. keşke filminin de devamı gelseydi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle filmin devamını ufak da olsa bir umut deyip bekliyorum. Narnia Günlükleri gibi belki gelir devamı.
      Merak ediyorsan al oku bence, fantastik bir dünya olarak iyi kurgulanmış.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...