29 Nisan 2014 Salı

Bir Azim Hikayesi



Bugün size kendimle ilgili bir azim hikayesi anlatacağım.
Bu hikaye ne zaman olduğunu hatırlamadığım kadar uzun bir zaman önce başladı aslında.
Küçüklüğümde başlayan bir alışkanlık, bunun zararları ve azimle kurtulma çabalarım.
Hala kurtulmaya da çalışıyorum, bakalım sonu hayırlı bitsin.

Evet hikayemiz ne yazık ki bir tırnak yeme hikayesi.
Dünyada bu alışkanlığa sahip kim bilir kaç insan vardır?
Bazıları istemsizce yapar ve sonuna dek farkına bile varmaz.
Bazıları ise özellikle sinirli anlarda bilinçli olarak hırsını çıkarır.
Ben hangi gruptayım, sanırım ilk grup.

Gerçekten ne zaman başladığımı bile hatırlamıyorum.
Ama bu konuda çevremden çok tepki aldığımı biliyorum.
Ve insanlar acımasızlar.
Sizi rencide etmekten, aşağılamaktan ya da küçük düşürmekten geri durmazlar.

Benim ilerleyen yaşlarımda daha çok stresli dönemlerde bilinçsizce yaptığım bu hareket bir nevi stres atma şeklimdi.
Bununla övünmüyorum.
Sadece size stresli olduğunuzda siz ne yapıyordunuz bilmiyorum ama ben tırnak yiyordum şeklinde cevap verebilirim.

Bir ay kadar önce ise bir blogta denk geldiğim yazı ile başkalarının bu alışkanlıktan kurtulma hikayelerini araştırır oldum. Ve dedim ki " Ben de yapabilirim."

Önce tırnak nasıl hızlı uzar? Bunu araştırmaya başladım.
Ne kadar hızlı uzarsa onlara kıymam o kadar zorlaşacaktı.
Ve araştırmalar sonucu bu iki ürüne ulaştım.
Menekşe ve Kayısı yağları.
Herkes bunların ikisinden birini dese de şansa bırakmadım, ikisini de aldım.
İlk hafta her akşam pamuk çubuğu yardımıyla tırnaklarıma ve etlerine sürdüm.
Biraz bekleyip iyice yedirdim, ardından 20 dk kadar beklettim.
Sonra da elimi bir güzel yıkadım.
Sonra Isana'nın bu el kremini sürdüm, gerek duyarsam cam olmak koşuluyla törpü de kullandım.

Kırılma en büyük dert olacağı için destek lazımdı.
Önce hergün Rimmel'in Nail Nurse sertleştiricisini kullandım.
Flormar'dan 4 in 1 ürünü aldığımda ise artık dönüşümlü olarak gitmeye başladım.
Bir gün Flormar bir gün Rimmel olmak üzere her gün olanı çıkarıp diğerini sürdüm.
Gün içinde tırnağımda bunların olduğunu bildiğimden kendime yapabilirim sözüm aklıma geliyordu.
Ve iki ürün de işime yarıyor.
Hızlı uzayan ve sertleşmiş tırnaklarım var.

Şimdi ise tırnaklarım bu halde.
Ha diyebilirsiniz bunda ne var ki ama dikkatinizi çekeceğim nokta şu.
Tırnaklarımdaki beyazlık genetik olarak kendiliğinden gelen bir özellik.
Yediğimde tırnaklarımın uzunluğu o beyazlıkların en dip noktasıydı.
Kısalığı, bazen kanamalar ve berbat görüntü cabası.

Hala arada elim ağzıma gidiyor ama sertleşmiş, güzelleşmiş tırnaklara kıymak zor.
Daha yolum uzun ve ben başarmayı çok istiyorum.
Çünkü bakımlı ve güzel eller istiyorum.

Oje sürebilmem de harika.
Kendimi motive etmek için ilk haftadan en çok istediğim renklerde 2 oje bile aldım.
Şimdi gönül rahatlığıyla sürebildiğim için beğendikçe alıyorum.
Yakında oje yazıları da gelecek anlayacağınız.

Bakımlarım her gün olmasa da devam ediyor.
Yağları 2-3 güne bir, diğer ürünleri her gün kullanıyorum.
Oje altına mutlaka Rimmel'in ya da Flormar'ın ürününü kullanıyorum.
Ve her gün onları çıkarıp tırnaklarımı havalandırıyorum.

Şimdilik hikayem bu kadar.
Bu uzuuuun yazıyı sonuna dek okuyanlara gönülden teşekkür ediyorum.
Tavsiyeleriniz var ise de bekliyorum, açığım.

Kendinize iyi bakın.

6 yorum:

  1. Valla masallah sana, iyi bir yöntem bulmussun kurtulmak icin, maalesef insan birseyi takinti haline getirince yapmadan duramiyor. Ayrica iyi genlerin varmis, nekadar beyaz uclari var öyle beyaz oje falan sürdün sandim uclarina ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insanlar French var sanıyor iyice yakından inceleyince gerçek olduğuna inanıyorlar :) ve teşekkür ederim. Kurtulmak için elimden geleni yapıyorum.

      Sil
  2. Aynı dert bende de vardı. sürekli tırnaklarımı yiyordum yemeyi bıraktım ama şimdi kırılıyolar sürekl, bende bakım yapmaya başladım her akşam argan yağı sürüyorum bi yarım saat sonrada pastelin sertleştiricisini ama haa soyulmalara ve kırılmala oluyor şuanda azim ediyorum bende :) umarım başarıyla sonuçlanır. şu an sinirlenip stres yapınca tırnagımda ki ojeleri soyuyorum birde bu özelliğimden vazgeçsem süper olucak. Ayrıca belirtmek istiyorum ki tırnaklarının beyaz olması çok hoş dikkatli bakınca french olmadıgı belli oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limonun da sertleştirilmiş etkisi varmış. Kullandığın ürünün yanında onu da deneyebilirsin. Benim bir kere kırıldı. Sadece kırılan tırnağı kestim. Yoksa hepsi kısalınca sorun olacaktı benim için :) zamanla insan elini ağzına götürmemeyi öğrenir sanırım. Ben de ne zaman vazgeçeceğim bekliyorum :) ve teşekkür ederim.

      Sil
  3. Cocukken tam bir tirnak canavariydim.seni cok uyi anliyorum.tirnaklarimi köküne kadar yerdim :/ kanama aci ve daha neler neler.orta okulda tirnagim mikrop kapip dolama oldu sonunda.ben aci oje ile yendim o zaman bu sorunumu.simdiyse cok stresli iken arada bi kac tanesini yerim :/ ama cok nadir bir durum.benim simdiki sorunum tirnak etlerimi yemek.onu nasil cozecegim bilemiyorum.umarim bir daha donmezsin

    YanıtlaSil
  4. Tırnak ve tırnak etleri ah ikisi de baş belası. Şimdilik tırnak konusunda iyiyim de evlere arada saldırıyorum ama onu da çözeceğim inşallah :) inşallah ömür boyu kurtulur bu dertten

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...