18 Temmuz 2014 Cuma

Kitap/Sinema Serileri #2 Alacakaranlık (Twilight Saga)


Merhabalar,
Yazı dizimizin ikincisinde Alacakaranlık yani Twilight Saga serisini konuk ediyorum.
Olaylı başladığım bir seridir kendisi.
En yakın arkadaşımdan doğum günü hediyesi olarak istediğim Alacakaranlık kitabına, arkadaşım gece bir oturuşta kendisi okuyarak parasını bana vermek suretiyle el koymuş, ben de el mecbur gidip kendime yenisini almak zorunda kalmıştım.
Sonrasında tabi ikimizin ardı ardına okuduğu seri favorilerimiz arasında yerini almıştı.
O hep benden bir kitap önde gidiyordu ve spoil vermemesi için aramızdaki traji-komik değerlendirmeler de cabasıydı.

1. Kitap : Alacakaranlık

Bella, lise çağında sessiz, biraz özgüven eksiliği yaşayan ve okuldaki 'yeni' kızdır.
Babasının yanına taşınmak onun için zor olmanın yanında okulda yeni olmak da işleri kolaylaştırmamaktadır.
Okulda tanıştığı ve tuhaf ama ilgi çekici Edward ise ona yardımcı olmaktan çok uzaktır.
Edward, Edward, Edward...
Nazik, yakışıklı, gizemli adamımız, Bella'nın aklını başından almayı başarmıştır.
Tabi kendinin aklı da başından gitmiştir orası ayrı.
Ama aralarındaki en büyük engel Edward'ın bir vampir olması ve Bella'nın kanının ona çok çekici gelmesidir.
Diğer vampirlerin de Bella'nın kanının peşine düşmesi ileri daha aksiyon dolu hale taşımış ve sıkıcılıktan kurtarmıştır.

Bella'nın kendi tarafından hisleri, güvensizliği, kurban psikolojisi beni bazen baysa da yaşanacaklara dair kurgunun ilgi çekiciliği devam etmemi sağladı bu kitapta.
Lise döneminde böyle güzel bir aşkla harmanlanmış fantastik roman biçilmiş kaftandı benim için.
Kapağındaki yasak elma ve serinin devamı ile anlam bütünlüğü sağlayacak kitap ismi harika seçimlerdi.
Gecenin aydınlık ve karanlık arasındaki belirsiz anında yasak bir aşkın hikayesi...


Filmine gelirsek Edward ve diğer vampir karakterlerin seçimi uymuş diyebilirim.
Sadece aslında sarışın olmayan oyuncuları film için sarışın yaparken biraz yapay durmuş yani eğreti derler ya aynen öyle.
Bella'ya gelirsek Kristen, Bella'nın o güvensiz ve kurban psikolojisini çok iyi yansıtmış.
Birde son kısımda o yüz ifadesindeki çarpıklık komiğime gitmişti ne yalan söyleyeyim.
Çok detaya girmeden ancak bu kadar söyleyebilirim.

2. Kitap : Yeni Ay
Bu kitabın Türkçe kapaklarında istediğim gibi güzel bir görsel bulamayınca ben de yabancı isimli kapağını koydum.
Bella'nın Edward ile olan hayatı doğum gününe dek istediği gibi sürerken, doğum gününde yaşayacağı talihsizlik her şeyi tepetaklak eder.
Bella'yı korumak için ondan uzaklaşan Edward'ın yerini artık Jacob alır.
En zor anlarında Jacob'ın yanında olması Bella'nın aklını ve kalbini çok karıştırır.
Jacob'ın Bella'ya duyduğu çekim ise yardımcı olur nitelikten uzaktır.
Ama kader bu Edward ile Bella birbirine bu kadar aşıkken ne olacağı hiç belli olmaz.

Bu kitapta ben Jacob takımına transfer oldum.
Sanırım Edward'ın yokluğu ve önceki kitaptaki o nazik tavırlarına bir yere kadar tamam diyebilir hale geldim.
Seriye Jacob takımı üyesi olarak devam edip kendi düşüncelerimi oluşturdum.
Jacob'ın korumacı tavrı ve daha bir saldırgan aşkı beni etkiledi.

Bir damla kandan ortaya çıkanlar ve Bella'nın yeni bir sayfa açısı 'Yeni Ay' ismi ile gayet uyumlu tasvir edilmiş kapakta.

İkinci filmde Bella biraz daha güzelleşti.
Ama filmde bazı sahnelerdeki o tuhaf yüz ifadesi yine devam etti ki ben sevmedim bunu.
Jacob rolü için Taylor Lautner yaklaşık 13 kilo alıp kas çalışmış diye biliyorum. Helal olsun diyorum.
 Jacob ile Edward arasındaki görsel farklılık da göze çarpıyordu zaten.

3. Kitap : Tutulma
Bella'ya vampirlerle tanıştıktan sonra huzur yok yine.
Edward'ın geri dönmüştür artık.
Ama bölgeye başka vampirler de dadanmıştır.
Öldürülüp kanları emilen insanlar ve bunlara neden olanlar korkuları arttırmaktadır.
Jacob ve kurt adam arkadaşları ile Edward ve vampir ailesi hedefteki Bella'yı korumak için ittifak kuracak ve birlikte savaşacaktır.
Edward'a duyduğu aşk ile Jacob'a duyduğu minnet Bella'yı kimi zaman zor durumlarda bırakacaktır.

Kitapta dozu artan aksiyon serinin Yeni Ay'daki durgunluğunu silip süpürüyor.
Arada geçen komik olaylar eğlenceli gelmişti bana.
Bunların yanında Bella'nın Jacob için hissettiklerinin Edward'a olan aşkını tutulma misali örtmesi ve ardındaki gerçeği görmesi ile ikisi arasındaki kopamayan pamuk ipliğine bağlı bağı temsil eden kanlı kurdelesi ile kitap yine bütünlüğünü koruyor.

Yeni Ay'a göre daha güzel ve daha heyecanlı geçen bir film oldu.
Aksiyonu bol olunca daha bir seviyorum filmleri :)
Bella'nın tavırları da biraz düzelmeye başlamıştı.
Artık kendini ortaya koyması ve oyuncunun tavırları yansıtışındaki gelişme göze iyi görünüyordu.
Jacob ile Edward arasındaki Bella için mücadele de iyice arttı.
Farklı durumlarda hangisinin daha iyi bir seçenek olduğuna dair düşünmek gerekti.

4. Kitap : Şafak Vakti
Son kitabımızda Bella artık Edward ile dünya evine girme planları yapmaktadır.
Evlenmelerinin tatlı telaşı, balayı ve Bella'nın sürpriz hamileliği durgunluğu yine bozuyor.
Ancak beklenen bebeğin gelişi hiç kolay olmayacak ve bebeğin peşinde onu ortadan kaldırmak isteyen Volturiler de vardır.
Bella'nın yaşayacağı değişim ve çekeceği acılar bir türlü bitemiyor ki.
Jacob ise mühürlenmesini yaşayarak hayatının aşkını bulacaktır.

Harry Potter'ın başlattığı finalin 2 part halinde çekilmesi gelenek haline Şafak Vakti'nde geldi.
Sonrasında bir çok yapım finalleri 2 parta böldü.
Filmlerin ilki Bella ile Edward'ın evlilikleri, balayı ve Bella'nın hamileliği ile geçti.
Renesmee'yi çok merak ediyordum doğrusu.
İlk kısmın sonunda Bella'nın dönüşümü ile güzelleşmesi için kendimce "Kristen'ı niye bu kadar çirkin yaptıkları belli oldu. Dönüşünce ancak kurtarıyor." yorumunu yapmıştım :)
Ama doğru yani :)
İkinci kısımda ufak Renesmee ortaya çıktı.
Bella'nın güzelleşmesi ile gözümüz gönlümüz açıldı.
Aksiyon dozu tavan yapmış, sürprizleri, komik nüansları bol bir film oldu.
İzlemesi çok keyifli oldu.
Baştan sona sıkılacak yerim olmadı çünkü ya aksiyon vardı ya komedi ya da dozunda romantizm.
İyi iş başardılar bana göre.
Ufak Renesmee de yukarıdaki şeker.

Evet bir serimizin daha sonuna geldik.
Bunları hazırlaması gerçekten zormuş.
Acaba eksik ya da gereğinden fazla şey söylüyor muyum diye düşünüp duruyorum.
Ama bazı yerler illaki eksik kalıyor yoksa çoooook uzar yazı iyice.
Hatam varsa affola.
Kendinize iyi bakın :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...