26 Temmuz 2014 Cumartesi

Okudum Bitti #41 Eğer Yaşarsam


Merhabalar,
Bugün sizin için güzel bir kitap yorumum var.
2013'de çıkan bu kitabın ve yorumları da yapıldı ama filminin dünyada gösterimine yaklaşık 2 ay varken belki merak edenler olur dedim.
Duymayanlar da duyar, güzel bir kitap ve filme kavuşmuş olurlar.

Kitap Adı : Eğer Yaşarsam
Yazar : Gayle Forman
Yayınevi : Pegasus
Baskı : 2013

Ana karakterimiz Mia.
Kendisi okulun sessiz, sakin ama çello konusunda deha sayılan, sıra dışı kızı.
Ailesinin diğer 3 ferdinin de rockçı olduğunu düşünürsek sıra dışı tabiri cuk diye oturuyor üzerine.
Kızımız aynı zamanda okulun popüler çocuğu Adam'ın da kız arkadaşı.

Karlı bir günde ailesi ile çıktıkları yolculukta geçirdikleri kaza ile Mia kendini hiç beklemediği bir pozisyonda ve halde buluyor.
Bir anda olayları dışarıdan bir gözlemci olarak izlemeye başlıyor.
Hastaneler, ameliyatlar, koşturmalar ve ona destek olmak için koşan insanlar.
Mia'nın hayat ile ölüm arasında yapacağı seçimi etkileyecek bir sürü etken.

Kitap geçmişe dönüşler ile ilerliyor.
Mia'yı o anki duruma getirecek etkenler geçmişe dönülerek anlatılıyor.
Bunların yanında işin içine müzik de giriyor ve tadından yenmez bir kitap ortaya çıkıyor.
Mia'nın yaşadıkları ile birlikte 'ben olsam ne yapardım?' düşüncesi ortaya çıkıyor.
Ve kendi kararlarınızı sorguluyorsunuz.

 Filmine gelirsek, Türkiye'de 19 Eylül gösterim tarihiymiş.
Umarım gecikmez de vaktinde çıkar.
Yurtdışında yeni basımlarda yukarıdaki kolaj kitap kapağına da aktarılmış.
Bence çok da iyi olmuş.
Chloe Grace Moretz, güzel ve başarılı bir oyuncu.
Bence bu rolünde üstesinden gelir.
Sabırsızlıkla beklediğim bir film kendisi.
İnşallah hayal kırıklığına da uğramam.

Şimdi sizi kitapta geçen Yo Yo Ma'nın Le Grand Tango eseri ile başbaşa bırakıyorum.
Dinlemenizi tavsiye ederim.

Kendinize iyi bakın.

2 yorum:

  1. benim de haberimin olmadığı bir kitaptı, teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazım amacına ulaştı o zaman sevindim :) rica ederim

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...