7 Ağustos 2014 Perşembe

Bir Saç Derdi ve Salicade Şampuan

Merhabalar,
Saçlarımız hepimizin en önemli ve göze çarpan ögelerimizden biridir.
Saçlarımızda ortaya çıkacak problemler fark etmesek de hayatımızı inanılmaz etkiler.
Bu problemlerin en ağırlarından biri de egzamadır.
Ne yazık ki ben de saçlarımda ortaya çıkan egzamadan müzdaripim.

Egzamayı bilir misiniz bilmem ama doktorun dediğine göre ömrüm boyunca geçmeyecek ara ara şiddetlenip arada bir ise hafifleyecek ve bir kaç haftalık rahat nefes aldıracak bir dert oldu benim için.
2 senedir ne denediysem işe yaramadı.
En son eczanedeki bayan salicade şampuanı önerdi ve aldım.

Salicade şampuan saç derisi bakımında kullanılan ve ağır bir şampuandır.
Ağırdan kastım, eğer doğru kullanılmazsa tam tersi etki de yapabilecek bir ürün olması.
Özellikle saç derisinin arındırılması, kepeğin ve kaşıntının hafifletilmesi ve benim için de egzamama iyi gelmesi bakımından kullanılabilen bir şampuan.

Ben küçük boyunu almıştım denemek için.
Zaten haftada 2 kez kullanıldığı için uzun süre gidiyor size.
2 den fazla kullanılması kurutma yapıp ters tepeceği için pek önerilmiyor.
İçeriğinde bir sürü şey var özellikle salisilik asit dikkat çekiyor.
Saç derinizde sivilce varsa onu da  tedavi edebilir nitelikte.

Şampuanın en dikkat çeken özellikleri ise renk ve koku.
Kahverengi bir renge sahip ve inanılmaz kötü kokuyor.
Ben derdime iyi gelmese hayatta katlanmam bu kokuya vallahi.
Özellikle terleyince kokuyorsunuz buram buram.
Yani kalıcı da kokusu.

Rengini görebilirsiniz az buçuk burdan.

Doktor tavsiyesi olmadan almanızı kesinlikle önermem bu şampuanı.
Zaten benim doktorum bile bu bitince başka bir şampuan önerdi saçlarımın biraz dinlenmesi için.
Kullanırken o gün başka şampuan ya da saç diplerine sürülecek başka bir şey kullanmamanız gerekiyor.
Saçta ise en fazla 2 bilemediniz 3 dk kalmalı ve ardından iyice temizlenmeli saçtan.

Aslında çok zahmetli bir şampuan ama egzamama iyi geldiği, o kafa derimi yırtarcasına kaşıntıyı aldığı ve saç derimin pul pul soyulmasını çok çok hafiflettiği için kullanmaya devam ediyorum.
Saçlarımı kaşıya kaşıya kanatmaktan daha iyidir.

Evet bir yazının daha sonuna geldik.
Sizin de Allah korusun benimki gibi bir derdiniz var mı? Ne kullanıyorsunuz?

6 yorum:

  1. Egzama degildi ama arkadasiminda sac diplerinde sorun vardi eczaci onermisti bu kahverengi ve pembe olani nerdeyse 1 ayda cok iyi is cikarmaya basladi ve cok memnundu. Kokusu gercekten berbat ama bu tarz urunlerin kokulari hep boyle oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her ne kadar sıkıntılı da olsa iyi iş çıkaran bir şampuan :) atak dönemlerinde çok iyi geliyor saçlarıma.

      Sil
  2. Tamamen geçme olanağı yokmu peki?

    YanıtlaSil
  3. Doktor olmadığım için ne desem yalan olur. Benim doktorum bendeki egzama için ömür boyu tekrarlayarak devam eder dedi.o yüzden tavsiyem iyi bir doktora görünüp ona göre hareket etmeniz.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,ben de aynı dertten muzdaribim ve geçen hafta gittiğim ünlü bir dermatolog pirdolin şampuan önerdi. Ben fayda gördüm ve öyle kötü koku falan da yok. Bana yazdığı ilaçlar arasında psovate losyon ve coresatin losyon da var. Onları da bir araştırın, size uygunsa kullanın derim. Ben gerçekten fayda gördüm. Kontrole gideceğim ay ortalarında. Bu derdin kökten çözümü benim de bildiğim kadarıyla yoktu ancak bir akraba yıllar önce aynı şikayetlerle aynı doktora gittiğinde tedavi sürecinden sonra bir daha aynı sorunu hiç yaşamadığını söylüyor. Ek olarak bu tip sorunları haşimato hastalığıyla ilişkilendirebiliyorlar. Tiroid antikorlarınıza immün bir hastalığınız olup olmadığnı görmek için bakılması gerekiyor. Tiroid hormonu yani TSH yüksek değilse bakmıyorlar genelde ama özel laboratuvarda baktırılabilir sanırım. Umarım kalıcı bir çözüm buluruz bu dert için. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, aslında bu şikayetime dair tekrar doktora görünmeyi planlıyorum. Benimki özellikle stresli anlarımda ve mevsim değişimlerinde tekrarlıyor. Sanırım biraz da alışmış olabilirim bununla yaşamaya. Ama sonuçta tıp gelişiyor. Dediğiniz ilaçları ve şampuanı da sormak iyi olur. Haşimato hastalığı konusunu bilmiyordum. Onu da araştırmak gerek. Paylaşımınız için teşekkür ederim. Size de geçmiş olsun.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...