8 Ağustos 2014 Cuma

Kitap/Sinema Serileri #4 Divergent-1 Uyumsuz

Merhabalar,
Bugün size bir kitap yorumum olacak.
Aslında serinin yorumunu toplu yapacaktım amma ve lakin baktım yorum uzadıkça uzuyor ilk kitaptan tek tek yazmaya karar verdim.
Yoksa 3 yazı uzunluğunda tek yazı ı-ıh içime sinmedi.
O yüzden art arda 3 gün kitapların yorumlarını vereceğim.
Yalnız Spoil içerir yazılarım aman demedi demeyin.

Asıl kitap kapağımız yukarıdaki.
Filmin ardından yayınlanan kapak ise aşağıdaki.

Kitap Adı : Uyumsuz
Yazar : Veronica Roth
Yayınevi : Artemis
Baskı : 2014
Seri : Divergent-1

Chicago uzun bir süre önce savaştan çıkmış, geriye kalan insanlar ile kendini kale gibi duvarların-surların arasına kapatmış bir şehir haline gelmiştir.
İnsanlar, barışın korunması adına 5 topluluğa ayrılmış ve topluluklarının gereklerini yerine getirecek şekilde yaşamaktadır.
Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik.
Her bir topluluk adlarını aldıkları erdemin temsilcisi olup buna göre davranmaktadır.
Dürüstler her ne olursa olsun doğruyu söyler ve laflarını sakınmayacak kadar patavatsızdır :)
Fedakarlar her daim önce karşısındakini düşünüp mütevazi ve yardımsever bir hayat yaşarlar.
Cesurlar korkularından arınmış(!), savaşçı ve koruyucu ama bir o kadar da acımasızdır.
Dostluk üyeleri barışın daimi savunucusu, mutluluk dolu ve özellikle tarımla uğraşan kesimdir.
Bilgelik ise bilginin gücü temsil ettiğinin gizliden gizliye farkında olan, bilgi nerede bir orada, Fizan'a bile gideriz ayaklarında ayaklı kütüphanelerdir.
Tanımlamalar güzel oldu ya :)

Burada 16 yaşına gelen her birey kendi hayatını sürdüreceği topluluğu seçmeye itilmektedir.
Tabi önce teste girerek eğiliminin tespit edilmesi gerekmektedir.
Ama son söz yine kişidedir.

Beatrice Prior da 16 yaşına gelmiş Fedakarlık üyesi bir gençtir.
Seçim Günü'nden önce girdiği testte sonuçlarında ortaya çıkan karışıklık sonucu Uyumsuz olduğunu öğrenir.
Uyumsuzlar topluluklar için ciddi bir tehlike olarak görüldüğü için Beatrice kendini kurtarmak için çok daha tehlikeli bir seçim yapar.

Tek bir seçim arkadaşlarını belirler.

Tek bir seçim inançlarını tanımlar.

Tek bir seçim sadakatini şekillendirir hem de sonsuza kadar.

Tek bir seçim seni dönüştürebilir.

Artık Tris adına alan kızımız Cesurluk'un yeni bir adayıdır.
Bireyler katılmak istedikleri topluluğu seçerken topluluklar da adayları seçmektedir.
Tris zayıf, ufak tefek, çelimsiz yapısı ile ilk aşama olan fiziksel sınamalarda çoook zorlanır.
Yaptığı dövüş müsabakalarında yediği dayaklar iyi bir ders olur ve kendini fiziksel anlamda daha güçlü hale getirmek için sıkı sıkı çalışmaya başlar.
Ölümlerden dönen kızımızın bir de yardımcısı olacaktır ki bu eğitmeni Four'dur.

Four takma ismi ve korkutucu yapısı ile nam salmış bir Cesur'dur.
Tabi bir de benim gönlümü feth etti orası ayrı :)))

Tris ilk aşama sonucu zihinsel sınama aşamasına geçtiğinde ise hiç beklemediği bir şey ile karşılaşır.
Eğitmenleri simülasyonlar sırasında beynindeki her şeyi görecektir.
Bu da  Uyumsuz olduğunun anlaşılması demektir.
İlk başlar da Four'un onu açık etmemesi ile rahatlasa da Tris'in korkuları ile baş etmesi çok zordur.
Aynı zamanda da neredeyse mükemmel skorlara ulaşması gözleri üzerine çekmiştir.
İşte tam burada Four onu kurtarmak için devreye girer.

 Ve aslında adının neden Four olduğunu öğreniyoruz.

Tris'in Cesurluk'taki zor zamanlarına bir de Bilgelik'tekilerin Fedakarlık topluluğu için planladığı komplo dahil olunca Tris'in şalterler atar (şaka şaka).
Ama abisinin Bilgelik'te olması tabiki zor zamanlar yaşamasına neden olur.

Anne ve babasını kurtarmak, Cesurluk sınavlarını geçmek, Uyumsuz olduğunu gizlemek, onu öldürmek isteyenlerden korunmak ve Four ile yakınlaşmak Tris için ciddi karışıklıklara neden olacaktır.

Daha ilk kitaptan kendimi Tris'in yerine koymadım desem yalan olur.
Tris gibi hissedip okudum kitabı ve bazı sahneler aman Allah'ım boğazım düğümlendi.
Bir de bu kitabın bana en büyük faydası spor yapmaya başladım.
Yani insan isteyince oluyormuş :)
Tris ile en büyük ortak noktamız ise benim de boğulmaktan acayip derece de korkmam sanırım.

Genel olarak benim için yeterli bir kitaptı, iyi ki okudum dedim.
Böyle distopyaları seviyorum onu da anlamış oldum iyice.
Kitabın bazı yerlerinde yazım hataları vardı bu arada ona sinir oldum.
Ama akıcı ve elinizden bırakamayacağınız bir kitap.
Sonunu da öyle bir bitirmiş ki devamını merak ediyorsunuz hemen.

Bir de filmi var onu izlemeden önce kitabı okursanız film ile kitap arasındaki bariz farkları da göreceksiniz.
Hatta o kadar fazla ki bu farklılıklar ben 'Ne oluyoruz ya???' dedim.
Ama kendi başına film de gayet iyi.
Karakterler ise aşağıdaki gibi.

Evet bu yazı da böyle bitti.
Kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...