10 Ağustos 2014 Pazar

Kitap/Sinema Serileri #4 Divergent-3 Yandaş

Merhabalar,
Divergent serisinin son kitabı Yandaş ile karşınızdayım.
Evet seri sonunda son buluyor ve şu an sakin olduğuma bakmayın az sonra tüm hislerimi dökeceğim.

Kitap Adı : Yandaş
Yazar : Veronica Roth
Yayınevi : Artemis
Baskı : 2014
Seri : Divergent-3

Müsadenizle bu yazıda yazara olan tüm kinimi kusmak istiyorum.
Veronica seni bulduğum yerde en kuvvetli korku serumunı sana enjekte etmek istiyorum.
En karanlık korkularından kaçamayasın he mi.
Sen nasıl bir son yazarsın böyle yaaaaaaa!!!!!
Kaç gün etkisinden çıkamadım, aklıma geldikçe gözlerim doldu.

Yandaş kitabımız Kuralsız'daki o cevapsız soru ile sona ermişti.
Tris'in bu kitapta Bilgelik damarı tuttu tabi, cevapsız soru kalmasın diye cevapların peşine düştü.
Yanında Tobias olmak üzere bir çok kişiyi de sürükledi.

Artık tüm seri nihai sonuca bağlanıyor ve yapbozun parçaları tamamlanıyor.
Uyumsuzların ortaya çıkma sebepleri, toplulukların temelleri, Bilgelik'in kini, hepsinin nedenleri tek tek cevap buluyor.
Ama cevaplar kimini tatmin ediyor kimini etmiyor tabi orası ayrı bir konu.

Tris, atalarına dair çok önemli bilgilere ulaşıyor.
Annesi ve babası ile ilgili bir çok şeyi öğreniyor ve şok üstüne şok yaşıyor.
Abisinin yaptıklarından sonra verdiği cevaplar ise bana göre yok daha neler dedirtecek cinstendi, kötü anlamda yalnız.
Ve Tris seni ıslak sopa ile dövmek istiyorum vallahi.
Fedakarlık'ın da bu kadarı.
Hani o kadar Bilge idin sen o hata nasıl yapılır ya.

Ve şok şok şok diyeceğiniz bir son sizi bekliyor.
Verebileceğim tek ipucu bir alıntı şeklinde.

"Bu noktaya gelene kadar yaptıklarım için affedilebilir miyim?
Affedilmek istiyorum.
Affedilebilirim.
Buna inanıyorum."

Ve burada benim anladığım kadarıyla yazar yaptığından kendi bile utandı ki ' bakın ben böyle yaptım ama üzüldüm biraz, hadi siz beni affedin.' demeye getiriyor lafı.
Hayır Veronica affedilmeyeceksin, ben affetmiyorum seni.

Kitabın bir farklı noktası da ilk iki kitapta Tris'in ağzından yazılırken bir anda hem Tris hem Tobias'ın ağzından yazılmaya başlaması.
Tamam Veronica, senin ilk göz ağrın ve baş karakterin aslında Tobias'tı ama son kitapta yazık ettin Tobias'a yani.
Demek istediğim Tobias'ın daha bir yüzelselleştirilmiş olması ve ben bunu sevmedim.
Nerede bizim sert erkeğimiz, sevdiğimiz Tobias'ımız?
Söyle ne yaptın ona Veronica?

" Sanırım parlayan ateş sonsuza kadar sürmüyor."

Yazar bazı yerlerde gerçekten muhabbet havasına dökmüş olayı.
Kendimi kişisel gelişim kitabı okuyorum gibi hissettim.

" Küçüklükten beri bildiğim bir şey var: Hayat hepimizi, her birimizi kırıyor. Hiçbirimiz hasardan kaçamıyoruz.
Ama şu anda öğrendiğim bir şey daha var: İyileşebiliriz. Birbirimizi iyileştirebiliriz."

Serinin son kitabını okumadan bırakırsanız büyük hata edersiniz.
Her ne kadar yazara işkence etme isteği uyandırsa da seri son kitapta tamamlanıyor unutmayın.
Evet bir serinin daha  sonuna geldik.
Kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...