30 Ağustos 2014 Cumartesi

Okudum Bitti #44 İkna


Merhabalar,
Kitap okumayı sevenlerin büyük bir kısmı hayatında en azından bir kez Jane Austen'ı duymuştur.
Ya da en azından Aşk ve Gurur kitabını :)
Jane Austen ile ben de Aşk ve Gurur kitabı sayesinde tanışmıştım ve bir günde okumuştum.
İlk kitabın üzerinden yıllar geçmiş olsa da bu kez başka bir Jane Austen kitabını okumak istedim.
Kitap Adı : İkna
Yazar : Jane Austen
Yayınevi : Lacivert Yayıncılık
Baskı : 2009

İkna kitabını açıkçası büyük beklentiler ile almıştım elime.
Aşk ve Gurur'daki o heyecanı ve aşkı bu kitapta da bulabilirim sanmıştım.
Ama yanıldığımı çok geçmeden anladım.

Bu kitapta baş karakterimiz olan Anne, çok ahım şahım güzelliği olmayan, ablası ve babası arasında biraz sindirilmiş ve sesi çok çıkmayan bir İngiliz soylusu.
Babasının maddi durumunun git gide bozulması nedeniyle asıl yaşadıkları evi kiraya verip başka yere taşınmak zorunda kalan bu üçlüde Anne yeni evi olacak Bath'e gidene dek bir çok yere gitme durumunda kalıyor.

Gittiği her yerde aslında yumuşak başlılığı, fedakarlığı ve zekası ile öne çıksa da kendi isteklerini sürekli geri plana atması beni biraz sinir etti doğrusu.
Bir de eskilerde kalmış bir aşkın tekrar eteklerine yapışması ile biraz daha saflaşıyor arkadaşımız.

Aile içinde ona karşı takınılan tutum bana göre;
"Tamam Anne, iyisin güzelsin de sen bizim isteklerimi karşıladığın sürece bu özelliklere sahipsin. Yoksa bence sana bu ailede gerek bile yok. O yüzden sus ve bizim işlerimizi gör." Şeklindeydi.

Ben böyle hissettim ve ailenin diğer üyelerine ciddi sinir oldum.
Bencil bir kardeş, soğuk nevale bir abla, kendini beğenmiş bir baba.
Zavallı Anne nerelere gitsin yani.

Kitabın sonuna dek benim için pek bir aksiyon olmadı.
Son sayfalardaki aksiyon ise fazla kısaydı.
Ben söyle abla ile kavga hayal etmiştim.
Erkeklerin bir bayan için düellosu felan gayet iyi olurdu.
Ama her şey oldu bittiye getirilmiş hissi uyandırdı bende.

Ben o yüzden bu kitabı pek tavsiye etmem.
Ama Jane Austen seviyorsanız okuyarak en azından okudum diyebilirsiniz.
Tabi ben yine Jane Austen kitabı bulunca alıp yazarın değişimini görmek isterim.

2 yorum:

  1. ben de Aşk ve Gurudan başka kitabını okumak istiyorum, bu kitap olmazsa başkası , hatılrmaışken not almalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seçerken dikkatli seç hangisini okuyacağını ve başkalarının yorumlarına da bak :) belki benim zevkime hitap etmese de başkası çok beğenmiş olabilir. Iki taraflı değerlendirmek lazım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...