3 Eylül 2014 Çarşamba

Okudum Bitti #45 Kitap Hırsızı


Merhabalar,
Kitap okumayı sevmeyen insanların aslında kendileri için doğru tarzı bulamadıklarına inananlardanım.
Eğer çok farklı tarzlarda kitap okumazsanız kendiniz için doğru tarzı bulma ihtimaliniz de olmaz.
Bunun sonucu tarzı sevmediğiniz için hayır ben kitap okumayı sevmiyoruma döner durum.
Kitap okumaya başladığım senelerden itibaren o kadar çok tarzda kitap okudum ki say say bitmez.
Fantastik, bilim-kurgu, tarih, aşk, kişisel gelişim ve bilim kitapları aklıma ilk gelenler.
Ama bu sayede en çok neleri sevdiğimi de öğrendim.
Özellikle 1. ve 2. Dünya Savaşlarını anlatan tarihi romanlar sevdiklerimin arasında yer alır.
Bugün de bunlardan biri olan Kitap Hırsızı ile karşınızdayım.
Kitap Adı : Kitap Hırsızı
Yazar : Markus Zusak
Yayınevi : Martı
Baskı : 2012

Baş karakterlerimiz iki isim aslında burada.
Ben ise yazımda sadece birini anlatacağım çünkü diğerinin kim olduğunu bulmak size kalsın istiyorum ve buna pişman da olmazsınız yani.
İlk karakterimiz Liesel adında küçük bir kız.
Nazi Almanyasında ailesinden geriye kalan tek kişi olarak, bakıcı bir ailenin yanına yollanan kızımız bu yeni evinde hayatının en önemli yıllarını geçireceğini aslında bilmiyor.

Yahudileri düşman görmeyen boyacı bir adam, çamaşır yıkayarak ailesine destek olan sert bir kadın ve yeni evine uyum sağlaması gereken küçük bir kız.
Hem de hepsi Hitler'in Almanyasında yahudi soykırımının başlamasından çok da uzak olmayan bir zamanda.

Liesel burada hayatı öğrenecektir hem de en acımasız haliyle.
Sevgiyi, dostluğu, insanın içinden gelen iyiliğin ırk, para, yer göz etmediğini öğrenecektir.
Acıyı, ölümü, bir insanın aslında neleri yapacak güce sahip olduğunu öğrenecektir.
Söylenmek için geç kalınmış sözlerin insanın canını nasıl acıttığını öğrenecektir.

Nazilerin nasıl bir bağlılıkla davalarına sahip çıktıkları bu kitapta gayet açıklayıcı bir şekilde işlenmiş.
Küçük çocukların ailelerine yükledikleri sorumlulukların bazen ne kadar ağır olabileceği, çocuk kafasıyla yapılanların birilerine aslında nasıl tehdit oluşturabileceği anlatılmış.
Umutları olan insanların umutları tek tek ellerinden alınırken nasıl çaresiz kaldıkları anlatılmış.

Kitabı sonuna kadar merakla okudum.
Sonunun bu kadar acı vereceğini ise bilseydim geciktirmek için elimden geleni yapardım.
Hayatınızda okuyacağınız en etkileyici kitaplardan biri bence.
Şiddetle de tavsiye ediyorum.

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Bu kitabı alıp almamakta bir türlü karar veremedim. Sebebi ise filmini izlemem... Filmlerin kitapların verdiği tadı vermediğini biliyorum ama sonunu bildiğim için de erteliyorum hep. Yorumunu okuduktan sonra alsam mı diye düşünüyorum şimdi de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kitapta o kadar kötü oldum ki filmi izlersem iki gözü iki Çeşme ağlayacağıma emin olduğum için izleyemiyorum :) kitap gerçekten güzel özellikle karakterler daha iyi yansıtılmıştır diye düşünüyorum filme göre. Alıp okumak iyi olabilir o yüzden :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...