8 Eylül 2014 Pazartesi

Okudum Bitti # 47 Sultanı Öldürmek


Merhabalar,
Bu haftaya bir kitap yorumu ile başlamak istiyorum.
O yüzden bugün size bildiğimiz Ahmet Ümit kitaplarından biraz farklı bir kitabın yazısını hazırladım.
Okurken çok beğendiğim ve aynı zamanda imzalı olan kitabım Sultanı Öldürmek.
Kitap Adı : Sultanı Öldürmek
Yazar : Ahmet Ümit
Yayınevi : Everest
Baskı : 2013

Ahmet Ümit Türkiye'deki bana göre en iyi polisiye yazarlarından biridir.
Bu kitabı diğer bir çok kitabı gibi polisiye ve tarihin güzel bir harmanından oluşuyor.
Ve asıl sürpriz ise bol bol psikolojik tahlilin olması.
Nasıl yani derseniz...

Prof. Müştak Bey, Türkiye'nin en iyi tarihçilerinden biri olmanın yanında aslında amansız da bir aşıktır.
Evet hem profesör hem de amansız bir aşık olan 60lı yaşlarda bir adamdan bahsediyoruz.
Sevdiği kadın onu terk edip Amerika'ya gideli seneler geçmiş olsa da yine de onu unutmayıp sevmekte.
Senelerce aramayan kadın ise bir gün ansızın damdan düşer gibi arar ve yemeğe çağırır.

Ve asıl olay Müştak Bey'in kendini nasıl geldiğini hatırlamadığı bir anda eski sevgilisinin apartmanında bulması ile başlar.
Sevgilisinin evine gittiğinde ise onu, kendi hediyesi mektup açacağı ile öldürülmüş halde bulur.
Şimdi o ana kadarki olanları hatırlamayan Müştak mı katildir yoksa başka biri mi?

Yaşının ilerlemesinin ve aslında saplanmış kalmış olduğu sevginin yorgunluğu içindeki bir zihin sahibine neler yapabilir?
En büyük yardımcılarımızdan olan beynimiz bir anda nasıl düşmanımız haline dönüşür?

Başkomiser Nevzat'ın üstlendiği bu cinayette katil olduğunu düşünen bir adamın hem kendinden hem polislerden kaçışı ve o sırada düştüğü durumlar üzücüydü bence.

Ahmet Ümit, bu kitapta İstanbul'un fethini etkileyici bir dille anlatırken tüylerim diken diken olmadı dersem yalan olur.
Aynı zamanda ortaya koyduğu psikolojik savaş hali biraz yorucuydu.
Suç ve Ceza'yı okuyanlar bilir Raskovnikov'un yaşadığı sinir harbi ve psikolojik kargaşanın daha yaralayıcı hali bu kitapta mevcut.
Yaralayıcı diyorum çünkü insanın kendi zihnine karşı girdiği savaş onu çok feci yerlere sürükleyebiliyor.

Bildiğimiz Ahmet Ümit kitaplarından farklı yapısı ile bu kitap size bazı insanların yaşadığı hastalıklara karşı daha hoşgörülü olma kapısını açıyor.
İçine düşmeyen insanların bilemeyeceği ruh hali çok güzel anlatılmış.
Ve işte alıntılar :

"İnsanın doğadan başka sığınacak yeri yoktur."

"Padişahın yüce tahtı yerine, Allah'ın verdiği hayırlı baht evladır."

"Tarihi, halk kitlelerini peşlerinden sürükleyebilen liderler yapar."


4 yorum:

  1. Geçenlerde okumak için aldığım kitaplardan biriydi henüz okunmaya başlamadım ama sabırsızlanıyor um.
    Bu arada blog etkinliğinde blogunuzu keşfettim. Benim Bloguma da beklerim. Sevgiler.

    http://burchins.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit seviyorsanız yeni bir tarzda yazdığı bu kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ederim :) Blogunuzu da takibe aldım.

      Sil
  2. Ben de çok beğeniştim bu kitabı ama ondan sonra Ahmet Ümit okumaya hiç fırsatım olmadı. Ama diğer kitaplarını merak etmiyor değilim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat bulduğunda muhakkak okumadıysan Istanbul Hatırası nı da okumayı tavsiye ederim :) Yerli yazarlarımızdan büyük bir değer bence Ahmet Ümit.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...