8 Mayıs 2015 Cuma

Okudum Bitti #62 Kuşatma ve Fırtına

Merhabalar,
Instagram hesabımı açtığımdan beri çok güzel kitap tutkunları keşfediyorum.
O kitaplıklar, kitaplar, taglar...
Dibim düşüyor amiyane tabirle.
Bu gidişle instagram hesabım bookstagram hesabına dönecek :))
Ama çok zevkli gerçekten ve destek olanlara da çok teşekkür ediyorum.

Bugünkü konuğumuza gelirsek:
Kitap Adı : Kuşatma ve Fırtına
Yazar : Leigh Bardugo
Yayınevi : Martı
Baskı : 2014

Bu seriye 2013 Şubat'ında hem de 14'ünde ameliyat olmadan hemen önce hastanede başlamıştım.
Ameliyat sıkıntıları ve evde yatmalar sonucu kitap bir türlü bitemedi ve devam edip etmemeye karar vermek için kitap hakkındaki yorumlara bakmaya başladım.
Blog dünyasını da bu sayede keşfettim ve bir gazla kendi blogumu açtım.

Edit:Ben kitabın yorumunu buldum blogda. Varmış meğersem :))

Buradan ulaşabilirsiniz.

Şimdi ise seriyi bitirdim ve ikinci kitabın yorumuna başlıyorum.

Bu seride beni çok zorlayan bir konu var, önce onu anlatayım sonra yoruma geçeyim.
Kullanılan bazı kelimeler ve yabancı dilin tercümesinin olmaması anlamamı epey zorlaştırdı.
Eragon'da ortaya çıkarılan yeni dilin bile arkada çevirisi vardı.
Bence bu seriye de böyle bir şey gerekliydi.

Alina ve Malyen Karanlıklar Efendisi'nden kaçıp kendilerini karşı kıyılara attıklarında sürekli bir kaçak hayatı yaşayacaklarını anlamışlardı.
Alina bu yeni yerleşim yerinde gücünü kullanamamsından dolayı gittikçe zayıf düşerken Malyen ikisi için de güçlü oluyordu.
Bir yandan da Alina, neden olduğu ölümlerin vicdan azabı ile boğuşuyordu.

Kaçışlar bir gün sona ermek zorundsaydı ama bu şekilde değil.
Alina ve Malyen en çok kaçtıkları insanın ellerine düştüklerinde yaşayacakları yeni korkuları da hizmete ek paket ile almışlardı.

İkinci büyüteç ve Karanlıklar Efendisi'nin emelleri, yeni bir ittifak, yeni bir savaş, Malyen'e duyduğu aşkın sınanması...
Alina bu kez çok daha zor bir durumda.
Gücü nereye kadar dayanacak, kendi nereye kadar dayanacak???

Hikayeye dalan yeni karakterler ve yaşanan olaylar ile kitabın temposu iyi geldi bana.
Kitabın sonuna doğru olacakları merakla bekledim.
İkinci kitap bittiğinde ise hemen üçüncü kitaba başladım.

Yalnız Alina'nın bu can sıkıcı kişiliği beni bezdirdi.
Yani bir insan nasıl ne istediğinden bu kadar emin olamayabilir ki?
Kafasının ise biraz daha iyi çalışması lazımdı bence.

Genel hatları ile iyi bir kitaptı.
Asıl sorunumu başta anlattım zaten.
Seriye başladıysanız devamını da getirmek gerek diye düşünüyorum.
Böylece bu kitabın yorumunun da soruna gelmiş bulunuyorum.
Kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...