14 Mayıs 2015 Perşembe

Okudum Bitti #64 Senli


Merhabalar,
Bir süredir kendimi tamamen kitaplara vurdum.
Sürekli kitap okuyorum ki bunda evde okunmayı bekleyen kitap kulelerimin payı büyük.
Hayır, almadan da edemiyorum ki.

Bugün de son aldığım ve Mayıs listemde olup ilk okuduğum kitabı anlatacağım size.
Gerçekten uzun süredir böyle bir kitap okumamıştım.
Sanki alırken evren bana arkadan arkadan "Aaaallll, onu aaaallll." diye fısıldamış.
Yoksa önce bakıp almayacağım diye yerine bıraktığım kitabı, neden başka mağazaları gezdikten sonra gidip alayım ki?
Varmış bir hikmeti işte :)

Kitap Adı : Senli
Yazar : Merve Akıncı
Yayınevi : Müptela
Baskı : 2015

Bahar, İstanbul'da üniversite okuyan bir öğrencidir.
Karan ise onunla aynı okulda okuyan biri.

Bahar ile Karan birlikteler ama buna sevgililik demek uygun kelime olmaz.
Çünkü burada asıl seven, deli divane olan Bahar.
Bahar, Karan'a o kadar etkileyici ve sarsıcı bir aşkla, sevgiyle bağlı ki...
Hayatının merkezi hatta biraz ileri gideyim kıblesi Karan.
Her şey Karan orijininde oluyor.

Kitap anıların günlüğe yazılmış hali gibi bir seyre sahip.
Bahar'ın kendi gözünden, dilinden, yüreğinden ortaya çıkmış.

Bahar'ın, Karan'a karşı yaşadıkları...
Bunu nasıl tarif etsem bilemedim.
Normal değil desem normal ne ki diye sorguluyorum kendimi.
Bu kadar ağır olmasa da Bahar'ın hissettiklerini bir zamanlar hissettiğim için de onu çok iyi anlıyorum.
Ve hem Bahar'a hem kendime kızıyordum kitabı okurken.
Sen ne yapıyorsun Bahar?
Ben ne yapmışım? diyordum.

Bu kitapta, Bahar'ın hissettiklerinde kendim hissettiklerimi buldum.
Benim gözümü açtı bu kitap resmen.
Bu yüzden de Merve Akıncı'ya böyle bir kitap yazdığı için ayrıca teşekkür ederim.

Çok dağınık gittim yazımda biliyorum.
Ama başka nasıl yazabilirdim onu bilmiyorum işte.
Kitabın sonuna gelirsek beni şaşırtmayı başardı.
Böyle bir şey beklemiyordum.
O son bile bir daha severken dikkatli olmam gerektiği konusunda mutabık olmama neden oldu :))))

150 sayfalık bir kitap ama içinde çok fazla yaşanmışlık var.
Bu yüzden yavaş okudum.
Ayrıca Bahar'ın hissettiklerini, kendi yaşadıklarım ile birleştirince yüreğim bir oturuşta fazla okumaya dayanmıyor, gözlerim doluyordu.
Yavaş okumamın bir nedeni de buydu.

Eğer görürseniz alın okuyun derim.
Böyle bir aşkı okumak lazım bence.

Ve birkaç alıntı:

"Sen bana sonbaharı getirmeye gelmişsin."

"Gülüşünden öptüm seni... Acından öptüm."

"Senin ilk baharın olmayı isterdim."





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...