16 Mayıs 2015 Cumartesi

Okudum Bitti #65 Gölgelerin Ressamı

Merhabalar,
Çooook uzun süre önce ki yaklaşık 1 buçuk sene önce, kitap fuarından alıp okumadığım bir kitabı daha sonuna okudum :)
Ve niye bu kadar bekletmişim dedim resmen.
İşte o kitap ve yorumu.

Kitap Adı : Gölgelerin Ressamı
Yazar : Esteban Martin
Yayınevi : Arkadya
Baskı : 2013

Gölgelerin Ressamı bir İspanyol polisiye gerilim kitabıdır.
Nadir de olsa alışıldık ülkelerin dışına çıkıyorum.

Bu kitabın en önemli özelliği tarihteki üç ismi bir araya getirmesi.
Pablo Picasso, Sherlock Holmes, Karındeşen Jack.
Peki bu üç tarihi isim nasıl bir araya geliyor?

Kitabımız öncelikle Picasso ile başlıyor.
Bir röportaj esnasında gençliği ile ilgili sorulan bir soru Picasso'yu çok eskilere götürüyor.
Picasso'nun ilk resim yapışından, aykırılığına, gençliğine doğru bir yolculuğa çıkıyoruz.
İtiraf edeyim ilk 100 sayfa da sıkıldım bu yolculukta.

Sonrasında ise işlenen bir cinayet ile kitap hızlanmaya başlıyor.
Cinayetin işleniş biçimi ve sonrasında olanlar, hele ki Picasso'ya bağlanışı merakınızı uyandırıyor.

Cinayetlerin en büyük özelliği İngiltere'de işlenen ve Karındeşen Jack'in işlediği cinayetlere benzemesi.
Üstelik kurbanlar da yine hayat kadınları.
Bunun üzerinde nüfuzlu kişiler araya sokularak daha önce Karındeşen Jack davasında da çalışmış olan Sherlock Holmes ta oralardan İspanya'ya getirtiliyor.
Tabi bu arada genç Picasso'nun başına da gelmeyen kalmıyor.

Kitabın sonlarına doğru katili tahmin etmiş olmam, sonun etkisinden bir şey eksiltmedi bende.
Sonunda her şey güzel bir şekilde bağlanmıştı.
Üç ismi bu şekilde birbirine bağlamak ise gerçekten yaratıcı olmuş.

Bir de kitap inanılmaz hızlı okutuyor kendini.
Sıkıldığım sayfalarda bile hızlı ilerliyordum.
Akıcılık bakımından çok iyiydi bana göre.

Kitap bittiğinde ise bu kadar bekletmiş olduğuma üzüldüm doğrusu.
Eğer elinizde varsa ve bekletiyorsanız hemen okumaya başlayın derim bu kitabı.
Yoksa da alıp okumanızı tavsiye ederim.

Ve alıntılar :

"Tuhaf görünüyor diye imkansız, olasılıksız olarak değerlendirilip göz ardı edilenler, gerçeğin ta kendisi olabilirler."

"Çünkü ölüler konuşur, sevgili Sherrinford. Bize bilgi vermek için can atarlar."

"En iyi vaka suçlunun yaptığı bir hata sayesinde çözülen vaka değildir; en iyi vaka, gerçek gözler önündeyken herkesin başka tarafa baktığı vakadır."

2 yorum:

  1. Merhaba sayfanı yeni keşfettim takipteyim bana da beklerim :)
    makeupby-ezgi.blogspot.com
    öpüyorum sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz geç döndüm bunun için özür diliyorum senden. Hemen takibe geliyorum :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...