24 Ekim 2016 Pazartesi

Cinder - Ay Günlükleri Serisi 1

Merhabalar,
İlk kitap yorumu ile geri dönüşümü yapıyorum.
İlk konuğumuz Ay Günlükleri serisinin 1. kitabı Cinder.


Kitap Adı : Cinder
Yazar : Marissa Meyer
Yayınevi : Artemis

Ay Günlükleri serisi insanlığın büyük bir dünya savaşı sonrası ülkeler değil de bölgelere ayrılarak birleştikleri bir gelecekte geçen, geleceğin modern teknolojisiyle küçüklüğümüzün uyku öncesi masallarının harmanlanıp ortaya yeni bir yapıtın çıkarıldığı, yaratıcılık bakımından kendine hayran bırakan bir seri.

İlk ana karakterimiz Cinder ise bizim sayborg Külkedimiz. 

Cinder'ın maceraları Yeni Pekin adı verilen bir uzak doğu şehrinde geçiyor. 
Burada androidler, sayborglar ve insanlar bir arada hayatlarını sürdürüyorlar. 
Henüz tedavisi ya da aşısı bulunamamış ölümcül bir tür veba ise insanlığı tehdit ediyor. 

Şimdi önce bir itirafta bulunayım. Sayborgun ne olduğunu bu kitabı okuyana dek bilmiyorumdum ben. Halbuki kendimi bilimkurgu seven bir insan olarak tanımlarım. Ama geç olsun güç olmasın hesabı Cinder sayesinde öğrendim. 

Bunun dışında kurgulanan modern geleceği sevdim. Yani androidler, kimlik çipleri, modern teknolojinin güzellikleri ve kötülükleri... Hepsi güzeldi. 

Gel gelelim kitapta göreceğiniz gibi insanların tutumları her şeye rağmen kendi çıkarları yönünde ve kendilerini üstün görmeye meyilli. En ufak bir farklılık üstünlük taslamaya sebep. 
Bilinenin malumu ile maruz kalınan politik durumlar ise yine değişmemiş.

Cinder kurgusu anlamında benim beğenimi kazandı kesinlikle. Ben mi beklemiyordum bilmiyorum ama sonuna doğru olan sürpriz de ayrı hoşuma gitti. 

Karakterlere gelirsek Cinder'ın karakteri azıcık kurban psikolojisine sahipti sanki. 
Kai evet gayet iyiydi, ama toydu görevine göre. Tabi beklemediği bir anda o duruma düşmek toyluğunu gözler önüne seriyordu.
Levana... O nasıl bir şey öyle ya. Hani yazar yazmış onu. Özellikle kötü dediğimizde sevdiğim bir karakter oldu.
Elime geçirip boğmak istediğim asıl karakter ise kesinlikle Cinder'ın üvey annesi oldu. Verin o kadını bana ya valla verin siz bir.

Kitabı sevdim. Baskı konusunda Artemis konuşturuyor. Olmuş yani. 

Bildiğimiz bir hikayeyi çok farklı bir solukla okumak isteyenler için güzel bir kitap olmuş.
Ben tavsiye ederim.

Evet uzun bir aradan sonra ilk kitap yorumum bu şekilde.
Sonraki yazıda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...