16 Kasım 2016 Çarşamba

Beynimdeki Yangın

Merhabalar,

Öncelikle yorumlara geç bakabildiğimi ve geç cevap dönebildiğimi belirtmek ve bu konuda kusura bakmayın demek istiyorum.
Sonra da kitabıma geçiyorum.

Size bugün harika bir kitabın yorumu ile geldim.
Beynimdeki Yangın.

Kitap Adı : Beynimdeki Yangın
Yazar : Susannah Cahalan
Yayınevi : Yabancı

Öncelikle yorumuma kitabın benim için efsane düzeyde olduğunu belirterek başlıyorum.
Beynimdeki Yangın yazarı Susannah Cahalan'ın yakalandığı ve çok zor teşhis edilen bir hastalıkla birlikte yaşadıklarını anlatıyor. 
Gerçekten böyle bir hastalığı yenip de bu kitabı yazmak yürek ister. 
Bence öyle yani.

Her şey bir sabah Susannah'ın uyandığında vücudunda gördüğü iki küçük izle başlıyor. Tahtakurusundan şüphelenen Susannah için zor günlerin de başlangıcı oluyor bunlar.
Günden güne paranoyaya kapılmaya başlayan, tuhaf deneyimler yaşayan Susannah için erkek arkadaşının evinde geçirdiği nöbet dönüm noktası oluyor. 
Tabi her şey bu kadarla da kalmıyor. 
Susannah git gide kendi benliğinden uzaklaşırken sıkıntıyı araştıran doktorlar genellikle elleri boş dönüyor. 
En son Suriyeli bir doktor olan Dr. Najjar'ın aklına gelen bir testle hastalık teşhis edilebiliyor. 
Sonrası ise çok zor bir süreç. 

Susannah Cahalan gazeteci kişiliği ile tüm bilgileri toplayarak bu kitabı yazmış. 
Ve kitabı okurken tüyleriniz diken diken oluyor. 
Çünkü en sonlarda öyle bir bilgi var ki ben hayret ettim. 
Susannah'ın hastalığına yakalanan bir çok insana teşhis koyulamadığı ya da yanlış teşhis koyulduğu için hayattan kopuyorlar ve daha kötüsü ölümle karşı karşıya kalıyorlar. 

Kitap bir süreci anlattığı ve gerçek olduğu için beni çok etkiledi. 
Yorumumda da bazı bilgileri yazmakta ben sakınca görmedim. 
Zaten nete Susannah'ı yazsanız her şey direkt çıkıyor. 
Yani bence spoil yok.

Bir tek hastalığı yazmamışım onu da siz arayıp bulursunuz. 

Özellikle tıbbi bilgi ve psikolojik unsurları içeren kitapları ayrı bir severim.
Bu yüzden bu kitap da benim için harika bir deneyim oldu.
Eğer dediğin konulara ilginiz varsa kesinlikle bu kitabı okumalısınız diyor ve yorumumu bitiriyorum.

Bir sonraki yazıya dek kendinize iyi davranın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...