2 Kasım 2016 Çarşamba

Duman ve Kemiğin Kızı

Merhabalar,
Bugün yeni bir serinin daha yorumuna başlıyorum.
Bu seri benim bu güne kadar okuduğum en iyi serilerden biridir kesinlikle.
Özellikle özgünlük ve yaratıcılık bakımından eşine zor rastlanır cinsten.


Kitap Adı : Duman ve Kemiğin Kızı
Yazar : Laini Taylor
Yayınevi : Artemis

Kitap mavi saçlı, yetenekli kızımız Karou ile başlıyor. 
Karou kendi halinde olmaktan çok uzak bir sanat okulu öğrencisi.
Hem mavi saçlı bir kız ne kadar normal olabilir ki...

Onun kalemleri, boyaları ile kağıtlara döktüğü, insanlara göre hayal ürünü olan ama gerçeklerin hiç de öyle olmadığı Kimeraların dünyası onu farklı kılan özelliklerinden sadece biri.

Kitabın ilerleyen yerlerinde ise işin içine Akiva giriyor, meleğimiz. 
Melekler ve Kimeralar arasındaki savaşta kendi görevini yerine getirirken Karou'nun hayatını da kökten değiştirecek meleğimiz.

Ve iki dünyanın birleşmesi, yıkılması, savaşı, aşkı...

Karou'yu ben çok sevdim. 
Güçlü bir karakteri vardı. 
Davranışları, tepkileri bence gayet iyiydi.
Akiva... Akiva... Akiva... Anladınız siz onu.

Kurgu, yaşananlar, sırlar, gerçekler bana göre o kadar vurucuydu ki kitabın sonunda dondum kaldım. 
Tahmin edilmesi mümkün değildi.

Yazarın hayal gücüne hayran kaldım. 
Tasvir ettiği dünya fazla iyiydi, özgündü.

Bazı cümleleri ise...

"Ben umut ederim çocuk. Ama asla dilek dilemem. Arada fark var. "
"Umut senin içinden gelir, dilekse sadece sihirdir."
"Umut kendi sihrini yaratır."
"Azap içinde geçen bir ömür, omuzlara binen yükten başka bir şey değildir."

Bu seri kesinlikle çok iyi ve fantastik sevenler için okunması gerekenlerden diye düşünüyorum. 

Yorumum bu kadar.
Kendinize iyi davranın.


2 yorum:

  1. Bu seriyi çok merak ediyorum ama yanlışlıkla Kan ve yıldız ışığı günlerini almışım.O ikinci kitabı sanırım.Şimdi bu kitabı bulduğum gibi alacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten değişik ve hayal gücü akan bir seri. Okuok'da ara ara güzel indirimleri oluyor serinin :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...