7 Haziran 2017 Çarşamba

Fazlalıklara Veda - Kozmetik


Merhabalar,

Projemin 2. konusu olan kozmetik yazısına hoşgeldiniz.
Bugünkü yazımda size fotoğraflarıyla kozmetik bağımlılığımın boyutlarını göstereceğim. Gerçekten ilk fotoğrafa baktığınız da nasıl bir bağımlılık olduğunu çok rahat anlayacaksınız ki bu küçülmüş hali. Normalde çok çok daha fazla ürün vardı. Bir çoğunu kullanabilecek kişilere dağıttım. Kalanlar bunlar, ki bunlar da yine çok fazla aslında.

Peki neden, nasıl, ne zaman?

Daha önce bahsettiğim gibi blogumu daha aktif kullanırken inanılmaz bir kozmetik alışverişi yapmaya başlamıştım. Aldıkça alıyor, kullanıyor ama tabi ki tüketme hızım, alma hızımı geçemediği için git gide birikiyordu ürünler elimde.
Yani neredeyse hiç kullanmasam da bb kremim, önceden gözaltı morluklarımdan rahatsız olduğum için sürekli kullandığım kapatıcılarım, aman yüzüm parlamasın diye kullandığım pudralarım vardı.
Sonra baktım ki ben özellikle bu cilt ürünlerini kullandıkça gözüm o görüntüye alışıyor ve ben onlar olmadan kendimi beğenmemeye başlıyordum. O zaman bir dur demeye karar verdim.
Ben kendimi beğenmezken mutlu olamazdım. Ayrıca cildime verdiğim zarar da cabası.

Karar verdim ve makyajda cilt ürünlerimden vazgeçtim. Hala maskara, far, göz kalemi ya da ruj kullanmayı seviyorum. Ancak bu demek değil ki onlar olmadan mutlu olamam. Oluyorum. Makyajsız işe gittiğimde insanların hasta gibi göründüğümü söylemesi artık umurumda değil. Ben makyajı sadece kendim için yapıyorum. İster yaparım ister yapmam. Ve elimdeki bir dolu ürün de şimdi istediğim zamanlar için araç.

Gelin ürünlere bakalım ve öyle devam edelim konuşmaya.


Şimdi yukarıdaki fotoğrafa bakıp da bir 'Hiiii!!! Ne çok şey var!' demeyen var mı? 
Ben bile ortaya bu şekilde dökünce 'Hey maşallah... Acaba bir maaş yatıyor mu burada?' diye düşündüm açıkçası.
Ve sanırım cevap: Bir maaş olmasa da ona yakındır.

Peki ne yapacağım?
İlk olarak artık almayacağım. Yani çok kullanıp da bitince yedeği olmayan kozmetik ürünüm yok şurada. Hele ki o kalemler... 
Bir ara deli gibi göz ve dudak kalemi almışım. 
Rujlar deseniz birbirine yakın tonlarda hep ve maskaralar... Yegane aşkım maskaradır.

Eylem planında ikinci sırada verebileceklerimi vermek var derdim ama öyle değil. Bu gördükleriniz verdikten sonra elimde kalanlar. Almadan gittiği yere kadar kullanıp devam edeceğim. Özellikle maskara almayacağım. Çünkü sanırım buldum ben aradığımı :)

İkinci sırada düzenli kullanımla bitirebileceklerim var, onları bitirmek olacak. Ve sanırım ömür boyu yetecek ürünler de var. Artık kozmetiğe para yatırmama gerek kalmadı :)

Bir de size daha yakından bazı şeyleri göstereceğim.

Bu gördükleriniz dudak ürünlerim.
Dikkatinizi çekti mi? Hep birbirine yakın tonlar.
Peki neden?
Çünkü aslında zevklerimiz bellidir. Sadece heveslerimiz bizi farklı şeylere yönlendirir. Bu yüzden de aldıkça alır ve aynı renk rujdan bir sürü olmasına neden oluruz. Aslında ihtiyacımız yoktur.
Ama bunu sadece maddesel şeyler için söylüyorum.

Sizi ileriye taşıyacak ve para harcayarak sahip olduğunuz maddesel deneyimlerin dışındaki, mesela bir gezi için hiç bilmediğiniz bir yere gitmek gibi durumları konu dışı tutuyorum.

Tekrar dudak ürünlerine dönersem, aynı tonda olan rujların bir kısmını elimden çıkarabilirsem çıkarıp geri kalanlarla yoluma devam edeceğim sanırım. Ve tabi ki yeni ürün almak yok.


Evet 6 tane maskaram var ve farkındayım.
Şu an sağdan 2. ve 3. yü sürekli kullanıyorum. Önce onları bitirip ya da 6 aylık sürelerinin dolmasını tamamlayıp, ki 2 ay felan kaldı, seçeceğim sonraki ikiliye geçeceğim.
Yenisini almak yok.


Dudak kalemi kullanan birini bulursam direkt vereceğim bir çoğunu.
Gerçekten.
Göz kalemlerinden ise bitirebileceklerimi bitireceğim önce.
Sene sonuna dek ne kadarıyla vedalaşabilirim bakalım.


Üstteki ve alttaki farlara dikkat ettiyseniz hep aynı ya da benzer tonlar.
Bu tonlar da kullanacak birilerini bulduğumda bir kaçını elden çıkaracağım.
Onun dışında neredeyse hepsi çok yeni, yani son kullanma tarihleri geçmedi bunların.


Kozmetik ciddi bir bağımlılık yaratır, benden söylemesi.
Bu fotoğraflar ise kanıtı.
Aman dikkat.

Bu konuda da sene sonuna dek neler yapabilirim göreceğiz.

Yarın kişisel bakım ürünleriyle devam edeceğiz. Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...