4 Haziran 2017 Pazar

Hayatımdaki Fazlalıklara Veda Ediyorum - Giriş


Merhabalar,

Minimalizmi hiç duydunuz mu? Aslında duymayan kaldı mı diye sorsam çok daha iyi olur? Hani şu 'Az çoktur' felsefesinden yola çıkan akım.

Hemen önyargılarınızı aramıza duvar olarak örmeyin.  Ben minimalist değilim. Henüz.  Sadece asıl bahsedeceğim konuya giden yol minimalizm hanından da geçiyor, o yüzden konuya böyle girdim.

Blogu okuyan ( illa ki okuyan birileri olur diye umut ediyorum) kesimin içinde hiç borçlarıyla boğuşan var mı? Aldığı maaşı, bursu, öğrenci kredisi ile bir türlü ay sonunu getiremeyen, kredi ya da kredi kartı taksitlerini düşünürken afakanların ziyaretinden kaçamayan var mı?

Ben işte onlardan biriyim.

Şimdi gelin işin en başına gidelim de temel taşı eksik binaya dönmeyelim.
Üniversitedeyken açmıştım blogumu. Aklımdaki ilk fikir okuduğum kitaplar üzerine, yorumlarımı, fikirlerimi böyle rahat rahat paylaşacağım bir yerim olacaktı, yürüyecektim oradan. Zamanla blogum değişim gösterdi ve bu kez makyaj ve bakıma merak saldım.

Alınan makyaj malzemeleri, bakım ve güzellik ürünleri... Neler neler, şöyle bir maziye gitseniz görebilirsiniz buzdağının suyun altındaki kısmını. Tabi bunlar için harcanan paralar cabası.

O arada kitap okumayı da çok seven ben, git gide daha çok kitap alır oldum. Nasıl olsa okurum düşüncesiyle her indirim vakti kitap alıyor ve bundan da çok mutlu oluyordum. 
Kitap alırken hala mutlu oluyorum da çaktırmayın :)

Mezun oldum işe girdim ve artık para da kazanıyordum. Şimdi hayal edin. 
Kozmetik, bakım, kitap ve yanında kıyafet alışverişleri.  Sonuç limitleri zorlanan kredi kartı ve yetmeyen maaş. Psikolojik gerilimi de unutmayalım.

Ve bir gün tüm bunlarla boğuşurken internette minimalizmi gördüm.

Sonra...
Sonrası yarın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...