5 Haziran 2017 Pazartesi

Hayatımdaki Fazlalıklara Veda Ediyorum - Gelişme


Merhabalar,

Dün kaldığımız yerden devam ediyorum. Ve parça parça yayınlamamın nedeni sıkılmayın istiyorum, hepsi bu.

Evet internette minimalizmi gördüğümde ve mantığını öğrendiğimde çok hoşuma gitti. Ve hayatımda bazı şeylerin farkına vardım. Aslında para verip aldığımız neredeyse her şey bizi olduğumuz yere sabitleyen, üzerimizde fark etmediğimiz bir baskı oluşturan yüklere dönüşüyormuş. 

Örneğin: Bir yerden bir yere giderken aklınızdan şuna benzer düşünceler geçti mi?
'Aman şu ruju da alayım, aman bu pantolonu da giyerim, işte bu kitap tam deniz kenarında okumalık...'   Üzerine bir de 'Aslında bu ruj da harika olur, bu pantolonla şu tişört güzel duruyor, tatilde de iyi kitap okunur, bunu da alayım' diye diye küçük bir çantayla gideceğiniz yere koca bir valiz taşıdınız mı? 
Ben taşıdım hem de defalarca.
Bu aşamada minimalizm bu yaptığımın kendime işkence çektirmekten farksız olduğunu gözüme gözüme sokan bir araç oldu. 

Ve bir süre önce bir karar verdim. Hayatımdaki fazlalıklardan yavaş yavaş da olsa kurtulacak, kendime çeki düzen verecektim. 
Son cümlenin son kelimesine dikkat etmenizi istiyorum. 'Verecektim' yani geleceğe yönelik bir amacım vardı, isteğim vardı ama olmadı.

Çünkü minimalizm katı bir şekilde uygulanmak istendiğinde bana, her yönüyle uymuyormuş, uygulama aşamasında fark ettim. Elimdeki her şeyi minimuma indirecek şekilde bir anda elden çıkarmak bana yanlış geldi, iyi hissettirmedi. E hani iyi hissedecektik? 

Ben de dedim ki kendime uyacak şekilde hareket edeyim. Kendi birikimimle bir yol almaya başlayayım, devamında olabildiğince, keyif alacak şekilde minimal bir hayata geçerim. Çünkü katı kurallar ilk başta insanı daha çok geriyor, yoruyor ve pes ediyorsunuz. Denedim, biliyorum.

Ara Not : Bu yazıyı hazırlarken bir yandan da sürekli araştırıyorum. O yüzden minimalizmi zaten yanlış düşünüp uygulamaya çalıştığımı da öğrendim :)

Bir süredir uygulamaya çalıştığım düzende olabildiğince almamaya başladım. Yani arada ipin ucu kaçmıyor değil, özellikle duygusal zamanlarımda. Ki özellikle kadınlar bilir duygusal anlarımız para harcamaya en müsait olduğumuz anlardır.
Almamaya dikkat etmenin yanında, elimdeki fazla gördüğüm ve başkasının kullanabileceği şeyleri yeni sahiplerine devretmeye başladım.
Hala kendime sakladığım ve kullanacağıma inandığım ama fazla olan şeyleri elimde tutuyorum bu arada. Neden? Çünkü onlarla bir hayat deneyimleyeceğime inanıyorum.

Bu arada bir parantez açayım. Mayıs 2017 itibariyle eski işimden ayrılıp yeni bir işe başladım. Bunun için yaşadığım şehri ve evimi değiştirdim. İşe gidiş gelişte kaybettiğim 2 saat evet koskoca 2 saat bana kaldı. Bu değişim sürecinde özellikle yeni aldıklarım da elden çıkardıklarım da oldu yığınla. Yeni evimde yeni hayatımı daha iyi ve huzurlu hissettirecek şekilde kurmak istememin de artık bu yazıları yayınlayıp işi ciddiye bindirmemi sağladığını söyleyebilirim.

Şimdi bir temel konu başlıklarım var bir de ufaktan ufaktan yapacağım şeyler. Benim için temel konu başlıkları kitap, kırtasiye, kozmetik, kişisel bakım ürünleri, kıyafet. Yapacağım işe uzun soluklu bir proje olarak bakıyorum ben. Sonuçta mühendis olunca projeye dökelim ki süreci daha iyi takip edip yönetelim değil mi? 

Proje Adı : Fazlalıklara Veda
Bitiş Tarihi : 31 Aralık 2017 
Güncelleme Tarihi : Her ayın son günü

  • Bitiş tarihi ve güncelleme tarihleri vermek sizin planlı ve sonuçlandırmanız gereken bir işiniz olduğu bilincini oluşturur. 
  • Neden 31 Aralık 2017? 7 ay bir davranışın alışkanlık haline gelebilmesi için yetip artacak ve benim kafamdaki plan için uygun olan süre.
  • Size konu başlıklarıma dair ayrı ayrı yayınlar gireceğim. O yayınların detayında durumun vahimliğini anlayacaksınız.
Aklıma gelmişken bana gelir durumu düşük insanları örnek gösterip beni eleştirecekseniz de haberiniz olsun, Türkiye gerçeklerini çok iyi biliyorum. 
Ben sadece kendi hayatım için kendi düzenimi kurmak istiyorum. Önemli olan yokken ve zorunluluktan böyle yaşamak değil, varken ve her ne kadar borçlar vs. desek de rahatken elindekinin kıymetini bilip bu düzeni kurabilmek, dikkatli olmak.

Yarın ilk konudan başlıyorum. Kitaplarla ilgili neler olacağını merak ederseniz beklerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...