12 Ağustos 2017 Cumartesi

Kırmızı Pazartesi - Bir Cinayetin Ayak Sesleri




Kitap Adı : Kırmızı Pazartesi
Yazar : Gabriel Garcia Marquez
Yayınevi : Can Yayınları
Merhabalar,

Çok uzun süredir Nobel ödüllü bir kitap okumamıştım hatta o kadar uzun süre oldu ki acaba hiç okudum mu diye düşünüyorum, hatırlayamıyorum.
Okumadıysam da başlangıcı gerçekten efsane diyebileceğim bir kitapla yapmışım demektir.

Şimdi size bir cinayetin nasıl göz göre göre gerçekleştiğinden bahsedeceğim.

Bir cinayet ki resmen geliyorum diye yaygara koparıyorken bunu bilen bir toplum kör sağır dilsiz rolüne bürünerek gerçekleşmesine bir nevi katkıda bulunuyor aslında.

Düşünün, bir cinayetin ayak sesleri devleşip gürlerken ölecek kişiyi tanıyan bilen herkes, engellemek yerine sadece büyük bir kabullenişle sanki zaten önlerinden bir ölü geçiyormuş gibi davranıyorlar.

Cinayetin sebebi ise çok şaibeli. Ben okurken inanmadım, hiçbir şekilde mantıklı gelmedi. Ölen kişi gerçekten üstüne yıkılan suçu işlediği için mi öldü yoksa başka bir sebep, intikam, hırs vb için mi kurban edildi bilemedim.

Kitabın en büyük soru işareti de bu oldu bence.

Ve kurbanın ölümünden sonraki olanlar... Ölen bir insanı tekrar öldürmek kadar acımasızca bir saygısızlık içeriyordu. O yüzden ölüm sonrası yapılanlarda bile art niyet arar oldum okurken.

Sanki her şey kağıt üstünde planlanmış, cinayet ve sonrası o düzende gerçekleşmiş gibi bir his bıraktı bende.

Kırmızı Pazartesi'yi okurken neden Nobel Ödülü'ne layık görüldüğünü anlayabiliyorsunuz. Kısacık bir cinayet romanı size, içinde toplumsal yargıları sorgulatacak bir anlatım ve kurgu sunuyor. O yüzden bu kitabı alıp okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...